آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

جزئیات خسارت‌های وقوع سیل در کلات | خللی در برگزاری دومین مرحله انتخابات به وجود نیامد (۲۱ اردیبهشت)

  • کد خبر: ۲۲۷۰۹۶
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
جزئیات خسارت‌های وقوع سیل در کلات | خللی در برگزاری دومین مرحله انتخابات به وجود نیامد (۲۱ اردیبهشت)
فرماندار مشهد با اعلام جزییات خسارت‌های وقوع سیل در این شهرستان گفت: با وجود مسدودی برخی از مسیر‌های اصلی و فرعی هیچ مشکلی در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به وجود نیامد.

علی صلاحی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص وضعیت کلات در پی بارش‌های شدید باران در روز‌های اخیر گفت: در روز‌های ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت نزدیک به ۶۰ میلی متر بارش باران داشتیم که این حجم از بارش طی زمان کوتاه قطعا باعث جاری شدن سیلاب می‌شود.

وی افزود: باران در این مدت به صورت نرم و پیوسته باریده است که به افزایش دبی سطح رودخانه و مسیل‌ها کمک کرد. افزایش دبی و سیلاب خسارت‌هایی به زیرساخت‌های شهرستان به بار آورد. ۲۰ مسیر روستایی در این مدت آسیب دید. با توجه به اینکه اکثر زیرساخت‌های تاسیساتی از رودخانه‌ها عبور می‌کند، طبیعتا در ایام بارندگی و سیلاب خسارت‌هایی وارد خواهد شد.

انسداد مسیر ۲۰ روستا در پی بارش شدید باران

فرماندار کلات گفت: از آنجا که راه‌های روستایی فاقد کیفیت لازم است، راه حدود ۲۰ روستا مسدود شد که با ورود ستاد مدیریت بحران استان تا کنون اغلب مسیر‌های روستایی به غیر از ۳ روستا بازگشایی شده که این ۳ مسیر تا پایان روز جاری نیز بازگشایی خواهند شد.

قطع آب ۱۰ روستای شهرستان کلات در پی وقوع سیل

صلاحی در خصوص وضعیت آب شرب روستا‌های خسارت دیده از سیل تصریح کرد: اغلب منابع آبی و خطوط انتقال آب شرب در بستر رودخانه‌ها قرار دارد که آب حدود ۱۰ روستا قطع شد. از روز گذشته آبفای شهرستان مشغول حل این مشکل و بازسازی خطوط انتقال آب شرب است. به ما قول داده‌اند که تا پایان روز جاری مشکل خطوط انتقال آب شرب حل شود. اما خطوط انتقال آب ۳ روستا به دلیل گرفتگی به همراه گل و لای، احتمالا ۲ تا ۳ روز زمان ببرد تا مشکلش به صورت کامل حل شود.

یک کیلومتر از شبکه انتقال برق به طور کامل خسارت دید

وی ادامه داد: حدود یک کیلومتر از شبکه انتقال برق دچار خسارت شده است و موقتا برق قطع شد و این خط انتقال برق باید به صورت اساسی بازسازی شود. برق تعدادی از محلات کلات و ۶ روستا قطع شده بود که در حال حاضر مشکل‌شان حل شده است. با قطع خط انتقال برق برق، مسیر جایگزین برای انتقال برق در نظر گرفته شد.

فرماندار کلات در خصوص مشکلات مخابراتی گفت: یکی از سایت‌های مخابراتی نیز با خسارتی همراه شد که در اواخر روز گذشته به وضعیت نرمال خود بازگشت.

خسارت به ۱۰ پل عابر پیاده و سواره روستایی

صلاحی در خصوص وضعیت پل‌ها یادآور شد: ۱۰ پل عابرپیاده و سواره روستایی نیز از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شدند.

خسارت به ۴ محله دامداری و محصولات کشاورزی ۵ روستا

وی اضافه کرد: به دلیل بارش شدید تگرگ ۴ محله دامداری و عشایری کلات و محصولات باغی و کشاورزی ۵ روستا نیز خسارت دیده است که در حال کارشناسی و برآورد خسارت هستیم.

فرماندار کلات در خصوص اینکه وقوع سیل در این شهرستان خللی در برگزاری انتخابات به وجود آورد یا خیر، خاطرنشان کرد: از قبل تدابیر لازم برای این موضوع سنجیده شده بود. وقوع چنین حواثی در کلات یک امر طبیعی است و برای هر موضوعی برنامه و آمادگی وجود دارد. در انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته برف سنگین و بی‌سابقه‌ای داشتیم، اما باز هم با وجود اینکه تمام راه‌های اصلی و فرعی و روستایی مسدود شده بود، اما از تمام ظرفیت‌های لازم استفاده شد تا انتخابات به خوبی برگزار شود. برای دومین مرحله انتخابات مسیر‌های مسدود روستایی بازگشایی شد و از تمام ظرفیت‌ها استفاده شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->